Randers Social- og Sundhedsskole får ny bestyrelsesformand

 

En enig bestyrelse har valgt Kirsten Holmgaard som ny bestyrelsesformand for Randers Social- og Sundhedsskole, efter Poul Søe Jeppesen har trukket sig med otte år på posten.

Kirsten Holmgaard har en lang erfaring inden for uddannelsesverdenen med poster som blandt andet direktør for Mercantec i Viborg, vicedirektør for Aalborg Tech College og som bestyrelsesformand for DCUM. Hun arbejder i dag som selvstændig konsulent for flere små virksomheder i regionen med fokus på strategi, økonomi og salg.

Og skolens nye bestyrelsesformand ser frem til at bidrage til endnu en uddannelsesinstitutions udvikling;

- Jeg ser virkelig frem til at være med til at gøre skolen endnu bedre. Mit mål er at sikre, at Randers Social- og Sundhedsskole fortsat er blandt de allerbedste i Danmark. Eleverne, medarbejderne og ledelsen er nøglen hertil, og jeg vil gøre alt, hvad jeg kan for at støtte dem og skabe en fantastisk skoleoplevelse for alle, siger hun og understreger, at hun ser frem til at forme skolen de næste år.

Skolens direktør Lisbeth Hvid Christensen glæder sig også over det fremtidige samarbejde med den nye bestyrelsesformand;

- Jeg ser meget frem til samarbejdet med Kirsten Holmgaard, som kommer med en lang række erfaringer fra uddannelsesverdenen, der giver gode sparringsmuligheder for mig som direktør og for bestyrelsen. Kirsten har et strategisk blik for det, der er vigtigt for skolen og vores sektor som helhed, og det bliver til gavn for skolen, udtaler hun.  


Kvalitet og samarbejder i fokus

Når Kirsten Holmgaard bliver spurgt om, hvilke områder der skal prioriteres de næste par år, lægger hun blandt andet vægt på sikringen af uddannelseskvaliteten, så skolen bedst muligt er forberedt på fremtidens udfordringer;

- Eleverne skal have en uddannelse af højeste standard, der forbereder dem til at møde fremtidens udfordringer inden for social- og sundhedsområdet, siger hun og uddyber:
- Dette inkluderer integration af morgendagens kompetencer og velfærdsteknologi, hvilket er afgørende for at forberede eleverne på de teknologiske fremskridt i sektoren.

Også samarbejdet med både offentlige og private aktører samt rekruttering af elever ligger højt på prioriteringslisten;

- Samspillet med kommunerne, regionen og eventuelle private aktører er af stor betydning for at sikre, at uddannelsen tilpasses samfundets og arbejdsmarkedets behov samt for at skabe muligheder for praktikpladser og jobmuligheder for eleverne, siger hun og tilføjer;
- Voksen- og efteruddannelse vil også være i fokus med målet om at sikre en kontinuerlig og relevant kompetenceudvikling for eksisterende personale inden for social- og sundhedssektoren.