Pædagogiske assistentelever imponerer i praktik

På Randers Social- og Sundhedsskole har vi uddannet pædagogiske assistenter siden uddannelsens etablering. Men aldrig har vi haft så stor succes med at udklække kompetente og ambitiøse pædagogiske medarbejdere, som vi har i dag. Det viser nye tal fra vores seneste kvalitetsundersøgelser.

Ifølge den nyeste undersøgelse af trivslenl på Randers Social- og Sundhedsskole er eleverne rigtig godt tilfredse. Faktisk giver de skolen en trivselsvurdering på 85 ud af 100, hvilket er over landsgennemsnittet og den højeste vurdering hos samtlige social- og sundhedsskoler.

”Hvert år spørger vi eleverne om, hvordan de trives på skolen, fordi det er vigtig viden for os. Elevernes trivsel har stor indflydelse på deres motivation for at gennemføre uddannelsen,” siger Ann Taul Andersen, der er chef for rekruttering og gennemførelse på Randers Social- og Sundhedsskole.

”Vi har samtidig lige fået bekræftet, at vores elever er både dygtige og vellidte ude hos praktikstederne. I den årlige undersøgelser af virksomhedernes tilfredshed giver vores samarbejdspartnere os nemlig også en meget positiv vurdering. Mere kan vi næsten ikke ønske os som skole,” supplerer hun.

Flere gennemfører uddannelsen                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            Selv social- og sundhedsskolernes nationale udfordringer med elevernes høje frafald ser ud til at være ved at vende i Randers. I hvert fald viser vores seneste årsevaluering af elevernes gennemførelse tegn på en positiv udvikling:

”Vi har i 2018 formået at vende kurven. Vi er endnu ikke i mål, men resultaterne i vores nyeste handleplan for øget gennemførelse viser, at færre elever er faldet fra i 2018 end tidligere. Og det gælder især på pædagogisk assistentuddannelsen, hvor gennemførelsesprocenten er helt oppe på 92%,” forklarer Ann Taul Andersen og konkluderer derefter:

”Når vi ser samlet på resultaterne fra 2018 giver det et positivt billede af, at alle vores elever er fagligt motiverede og i trivsel – og at de kan mærke det i praksis. Faktisk får vi flere henvendelser fra praktikvejledere, der er imponerede over vores elever.”