Innovation og bæredygtighed

En podcastserie om innovation i social- og sundhedssektoren
Med podcastserien Omsorg på Nye Veje ønsker vi på Randers Social- og Sundhedsskole, at gøre innovationsbegrebet og dets metoder mere tilgængelige og anvendelige for såvel studerende og undervisere på landets social- og sundhedsskoler, som for den social- og sundhedssektor skolen uddanner til.
Læs om En podcastserie om innovation i social- og sundhedssektoren her
Digital vidensdelingsplatform for innovationsmateriale på SOSU-skoler
En digital platform til innovationsundervisningsmateriale på SOSU-skolerne. Platformen skal være et "mødested" for landets SOSU-faglige innovationsundervisere, og skal baseres på det gode arbejde, der allerede udvikles og udfoldes på skolerne. Platformen skal indeholde alt fra det lille input til inspiration til innovationsundervisningen til udviklede undervisningsforløb og meget mere.
Læs om Digital vidensdelingsplatform for innovationsmateriale på SOSU-skoler her
En podcastserie om bæredygtighed for unge, om unge og af unge på ungdomsuddannelserne
Randers Social- og Sundhedsskole, Paderup Gymnasium og Tradium har indgået i et samarbejde om produktion af en podcastserie om elevernes tilgang til bæredygtighed i forhold til deres personlige liv og kommende arbejdsliv, således at de sættes i stand til at reflektere, udvikle, tilrettelægge og handle ud fra et bæredygtigt mindset.
Læs om En podcastserie om bæredygtighed for unge, om unge og af unge på ungdomsuddannelserne her
Den entreprenante PAU-elev
Formålet med projektet Den entreprenante PAU-elev er at udvikle et nyt undervisningsforløb målrettet skolens PAU GF2-forløb, der skal skabe bedre sammenhæng mellem skolens innovationsudbud fra GF1 til valgfag på den pædagogiske assistentuddannelse, som bidrager til at eleverne tænker mere innovativt og kreativt i deres opgaveløsninger.
Læs om Den entreprenante PAU-elev her
Det bæredygtige valgfag på den pædagogiske assistentuddannelse
Randers Social – og Sundhedsskole ønsker at arbejde med pædagogisk assistentelevers tilgang til arbejdet med bæredygtighed i det pædagogiske arbejde, således at de både kan tænke, reflektere, udvikle, tilrettelægge og handle ud fra et bæredygtigt mindset. I dette projekt udvikles undervisningmateriale til et valgfag på den pædagogiske assistentuddannelse om bæredygtighed.
Læs om Det bæredygtige valgfag på den pædagogiske assistentuddannelse her