Den entreprenante PAU-elev

Formålet med projektet Den entreprenante PAU-elev er at udvikle et nyt undervisningsforløb målrettet skolens PAU GF2-forløb, der skal skabe bedre sammenhæng mellem skolens innovationsudbud fra GF1 til valgfag på den pædagogiske assistentuddannelse.

Hvor modulet på GF1 primært har som mål at bibringe elever nogle redskaber til at tænke innovativt og kreativt ift. stillede opgaver, så vil modulet for GF2 have et øget fokus på at udvikle konkrete løsningsforslag på identificerede udfordringer i praksis, og i den proces præsentere og kvalificere forslag for praksis med mål at disse dér skal kunne skabe merværdi.

Projektet forventede output

Projektet forventes at bidrage med undervisningsmateriale, målrettet Grundforløb 2-elever på den pædagogiske assistentuddannelse, som bidrager til at eleverne tænker mere innovativt og kreativt i deres opgaveløsninger.

Projektets resultater

Lærervejledning udarbejdet til undervisere på den pædagogiske assistentuddannelse, samt et beskrevet undervisningsforløb med dertilhørende materiale rettet mod elever på Grundforløb 2 i den pædagogiske assistentuddannelse.

Find materialet her:

Randers Social- og Sundhedsskole

Projektet er støttet med midler fra Fonden fra entreprenørskab.

Er du interesseret i at høre mere om projektet, er du velkommen til at kontakte projektleder Mie Ryø Mathiesen.

Mail: mmn@sosuranders.dk
Tlf: 61 96 05 88