Kunsten ind i uddannelserne

I forbindelse med projektet "Kunst ind i SOSU-uddannelsen" har vi udviklet undervisningmaterialer til den pædagogiske assistentuddannelse og til SOSU-uddannelserne om brug af kunst undervisningen.

Med udgangspunkt i en række kunstværker skal eleverne diskutere et bestemt emne og gennem kreative øvelser får de mulighed for at sætte ord på og reflektere over deres faglighed og identitet som fagperson, samt deres oplevelser fra deres praktiktid.

Til hvert værk er der lavet, undervisningmaterialer og en kort lydpræsentation af værket, og til enkelte af værkerne er der lavet en video, hvor kunstneren selv fortæller om værket.

De konkrete undervisningsmaterialer er udarbejdet til 11 af de værker vi på Randers Social- og Sundhedsskole i 2020 har fået udlånt fra Statens Kunstfond.

Undervisningsmaterialer

Find de samlede undervisningmaterialer og vejledninger til underviseren her og gå på opdagelse i de enkelte værker og materialer herunder:

Materialer til PAU

Materialer til SOSU