Capacity Building in VET

Capacity Building i erhvervsskoler, handler om at opbygge erhvervsskolers organisatoriske ressourcer til at både at forbedre elevernes læringsudbytte samt styrke skolernes kapacitet til at håndtere forandringer.

Projektet tager afsæt i modellen The DNA of leadership for learning.

Formålet med projektet er at opbygge erhvervsskoleledere- og underviseres kompetence til at fremme professionelle læringsaktiviteter med henblik på organisatorisk Capacity Building.

Ledere og undervisere uddannes sammen til at arbejde med afsæt i the DNA of leadership for learning” med henblik på at fremme professionelle læringsaktiviteter i egen organisation.

Projektet mål er at udvikle, afprøve og beskrive et internationalt kompetenceudviklingsforløb for ledere og undervisere.

Projektets konkrete resultater vil bestå af:

• En engelsk sproget manual for hvordan man kan tilrettelægge et internationalt kompetenceudviklingsforløb med afsæt i ”The DNA of leadership for learning”

• En dansk guide til hvordan man organisatorisk kan arbejde med professionelle læringsaktiviteter

• Forskningsbaseret viden om sammenhængen mellem ”The DNA of leadership for learning” og Capacity Building i Erhvervsskoler.

7 erhvervsskoler på tværs af EU

• Randers Social- og Sundhedsskole. DK
  • Roskilde Tekniske skole. DK
  • Kozep-Europai Menedzsment. HU
  • Cometa Formazione. IT
  • DaVinci college. NL
  • Drenthe college. NL
  • Fjölbrautaskólinn. IS

Capacity Bolding in VET er et Cooperative partnership, der er finansieret af Erasmus- plus.

Projektets forskningsdel ledes af lektor Anja O. Thomassen,  Institut for Kultur og Læring, Aalborg Universitet.

Er du interesseret i at høre mere om projektet, er du velkommen til at kontakte projektleder Anne-Birgitte Rohwedder på abn@sosuranders.dk