Fraværsprocedure og undervisning i forbindelse med COVID-19 relateret årsager

Opdateret 27. august kl. 12.44

Fraværsprocedure til brug i forbindelse med COVID-19 relateret elevfravær

På undervisningsdage, hvor du af COVID-19 relaterede årsager, modtager fjernundervisning hjemmefra gælder følgende regler for registrering af din studieaktivitet:

  • Hvis du af gyldige COVID-19 relaterede årsager (se retningslinjer for symptomer, sygdom og nær kontakt) er nødt til at være fysisk fraværende fra skole, men fortsat kan følge undervisningen, skal du følge dit almindelige skema hjemmefra via Teams.
  • For at blive registreret som tilstedeværende ved undervisningen, skal du ved undervisningsstart logge ind på Microsoft Teams med et videoopkald, hvor din underviser vil føre fravær og starte undervisningen. Har du ikke tjekket ind på de givne tidspunkter føres der fravær for den pågældende undervisningsdag. Du finder en vejledning til Teams her.
  • Underviseren kan bede dig om at aflevere opgaver, oplæg eller andet som dokumentation for studieaktivitet i løbet af undervisningsdagen. Hvis du ikke afleverer det aftalte, vil du blive registeret som fraværende på den pågældende undervisningsdag. Omfanget af opgaver el. lign vil variere fra dag til dag.

De almindelige fraværsprocedurer gælder fortsat; altså såfremt dit fravær overstiger 10% vil du modtage en indkaldelse til en fraværssamtale med din kontaktlærer. Indkaldelsen kommer i UDDATA+ og samtalen afholdes over TEAMS eller på skolen, hvis du er tilbage igen til denne tid.

Proceduren for udmeldelse af uddannelse, grundet for højt fravær, følger skolens generelle retningslinjer for fravær.