Tidlig opsporing - børn i udsatte positioner
Efter kurset kan du med afsæt i arbejdet omkring tidlig opsporing af børn (0 til 6 år) i udsatte positioner, arbejde ud fra trivselsdimensioner, og anvende objektive observationer og analysemetoder i udarbejdelsen af en trivselsvurdering. Du vil ligeledes kunne medvirke ved udarbejdelse af en handleplan i samarbejde med forældre og andre samarbejdspartnere.
Målgruppe
Pædagogiske assistenter, pædagogmedhjælpere og dagplejere.
Kursusdatoer
Kurset varer 2 dage.
Kursusdage: 12. - 13. September
Alle dage fra kl. 08.00 – 15.24.
Efter kurset kan du:
- Medvirke til tidlig opsporing og indsats for børn i udsatte positioner med forståelse for overordnede målsætninger.
- Reagere på bekymring, på baggrund af viden om de fire trivselsdimensioner.
- Observere ud fra strukturende, anerkendte og professionelle observationsredskaber.
- Medvirke ved udarbejdelse af en objektiv individuel trivselsvurdering.
- Anvende handleguides og værktøjer i udarbejdelse af en handleplan for en tidlig indsats.
- Indgå i en væsentlig, respektfuld dialog med forældrene om barnets trivsel og behov.
- Beskrive og begrunde situationer som grundlag for analyse, refleksion og nye handlemuligheder i et helhedsorienteret samspil med forældre, barnet og tværfaglige samarbejdspartnere.
- Reflektere over egen rolle i relationerne til forældre og det tværfaglige samarbejde.
Kurset består af ét fag
AMU nummer: 48668
Kursister med videregående uddannelse skal betale fuld pris. Se fuld pris på voksenuddannelse.dk
Hvis du vil tilmelde dig et enkelt fag, så henvend dig til uddannelsesstedet.