Børneperspektiver i det pædagogiske læringsm
Efter dette kursus kan du arbejde med børneperspektiver i det pædagogiske læringsmiljø. Kurset giver dig viden om, hvilken betydning det har for barnets trivsel, udvikling, læring og dannelse, og du lærer, hvordan du med konkrete metoder og tilgange kan undersøge og inddrage børneperspektivet. Du får indblik i, hvordan det kan ses i sammenhæng med hele Den styrkede pædagogiske læreplan.
Målgruppe
Pædagogisk personale, der arbejder med børn i 0-6-års alderen. Det kan være dagplejere, pædagogmedhjælpere og pædagogiske assistenter i dagtilbud, samt eventuelt andre øvrige faggrupper, der arbejder med børn, eksempelvis familieplejere.
Kursusdatoer
Kurset varer 3 dage.
Kursusdage:
Modul 1: 30. oktober
Modul 2: 6. november
Modul 3: 13. november
Alle dage fra kl. 08.00 – 15.24.
Efter kurset kan du:
- Anvende viden om og forståelse for betydningen af at inddrage børneperspektivet i tilrettelæggelsen af trygge og pædagogiske læringsmiljøer. Herunder har faglig viden om hvorfor børneperspektivet er vigtigt.
- Anvende forskellige tilgange og metoder til at undersøge og inddrage børns perspektiver.
- Reflekterer over egne evner til at udvide empatisk nysgerrighed ift. barnets oplevelsesverden, og derved udfordre egne for-forståelser i det pædagogiske arbejde med børn.
- Ved, hvordan arbejdet med børneperspektiver kan ses i sammenhæng med de øvrige temaer i det pædagogiske grundlag samt 6 lærerplanstemaer i Den styrkede pædagogiske læreplan.
Kurset består af flere fag
AMU nummer: 20932
Børneperspektiver i det pædagogiske læringsmiljø (1 dag)
Deltageren - kan anvende viden om og forståelse for betydningen af at inddrage børneperspektivet i tilrettelæggelsen af trygge og pædagogiske læringsmiljøerHerunder: - har faglig viden om hvorfor børneperspektivet er vigtigt.- kan anvende forskellige tilgange og metoder til at undersøge og inddrage børns perspektiver. - kan reflektere over egne evner til at udvise empatisk nysgerrighed ift. barnets oplevelsesverden, og derved udfordre egne for-forståelser i det pædagogiske arbejde med børn.- har kendskab til hvordan arbejdet med børneperspektiver kan ses i sammenhæng med de øvrige temaer i det pædagogiske grundlag samt de 6 læreplanstemaer i Den styrkede pædagogiske læreplan.
Læs mere om faget på UddannelsesGuidenAMU nummer: 20932
Børneperspektiver i det pædagogiske læringsmiljø (1 dag)
Deltageren - kan anvende viden om og forståelse for betydningen af at inddrage børneperspektivet i tilrettelæggelsen af trygge og pædagogiske læringsmiljøerHerunder: - har faglig viden om hvorfor børneperspektivet er vigtigt.- kan anvende forskellige tilgange og metoder til at undersøge og inddrage børns perspektiver. - kan reflektere over egne evner til at udvise empatisk nysgerrighed ift. barnets oplevelsesverden, og derved udfordre egne for-forståelser i det pædagogiske arbejde med børn.- har kendskab til hvordan arbejdet med børneperspektiver kan ses i sammenhæng med de øvrige temaer i det pædagogiske grundlag samt de 6 læreplanstemaer i Den styrkede pædagogiske læreplan.
Læs mere om faget på UddannelsesGuidenAMU nummer: 20932
Børneperspektiver i det pædagogiske læringsmiljø (1 dag)
Deltageren - kan anvende viden om og forståelse for betydningen af at inddrage børneperspektivet i tilrettelæggelsen af trygge og pædagogiske læringsmiljøerHerunder: - har faglig viden om hvorfor børneperspektivet er vigtigt.- kan anvende forskellige tilgange og metoder til at undersøge og inddrage børns perspektiver. - kan reflektere over egne evner til at udvise empatisk nysgerrighed ift. barnets oplevelsesverden, og derved udfordre egne for-forståelser i det pædagogiske arbejde med børn.- har kendskab til hvordan arbejdet med børneperspektiver kan ses i sammenhæng med de øvrige temaer i det pædagogiske grundlag samt de 6 læreplanstemaer i Den styrkede pædagogiske læreplan.
Læs mere om faget på UddannelsesGuiden
Kursister med videregående uddannelse skal betale fuld pris. Se fuld pris på voksenuddannelse.dk
Hvis du vil tilmelde dig et enkelt fag, så henvend dig til uddannelsesstedet.