Masser af aktivitet i hverdagen

”Jeg drømmer om at kunne arbejde med unge, derfor vil jeg gerne uddanne mig til pædagogisk assistent. Mit mål er at arbejde som mentor eller psykoterapeut. Jeg skal i hvert fald have et job, hvor man ikke bare skal sidde stille. Det er der for meget krudt i mig til”, siger Johanne Rasmussen Porsgaard, som har valgt en erhvervsuddannelse for at få en uddannelse med aktivitet i hverdagen.

”Undervisningen her på skolen er meget anderledes, end jeg har været vant til. Her skal vi hele tiden lave noget forskelligt. Gruppearbejde, ud at bevæge os eller lave noget praktisk. Og det er lige mig”, konstaterer hun.

Plads til at være sig selv

Johanne kendte Randers Social- og Sundhedsskole godt, før hun valgte at starte på grundforløbet. Hun har deltaget i åbent hus og brobygning, men blev alligevel overrasket over den stemning, der er på skolen.

Johanne Rasmussen Porsgaard

”Man er altså virkelig velkommen her. Der er plads til, at man kan være åben og sige, hvordan man har det. Jeg synes, man bliver mødt, som den man er. For mig er det vigtigt, at man kan være sig selv”, siger Johanne.

Læs mere om hvordan du bliver pædagogisk assistent